ćwiczenia siłownia hantle 2

Mata do ćwiczeń to nieodzowny element treningu fitness. Zwiększa nie tylko wygodę podczas ćwiczeń, ale także bezpieczeństwo. Ze względu na ich rodzaj są przeznaczone do różnorodnych ćwiczeń.

Zalety maty do ćwiczeń

Maty do ćwiczeń są wykorzystywane, jako warstwa oddzielająca sprzęt od parkietu, podłogi. Chronią zarówno sprzęt jak i nawierzchnie. Niwelują także ślizganie się, co jest bardzo ważne przy wykonywaniu ćwiczeń fitness. Chronią od otarć, siniaków oraz przecięć. Niektóre typy mat do ćwiczeń wykorzystywane są w gimnastyce korekcyjnej, a co za tym idzie pomagają one leczyć wady postawy. Maty w sportach walki sprawiają, że upadek nie jest tak bolesny jak w przypadku normalnej nawierzchni oraz bezpieczniejszy.

Rodzaje mat do ćwiczeń

Mata treningowa ma różne rodzaje zależne od jej budowy oraz przeznaczenia. Najbardziej popularny typ to maty treningowe. Ich przeznaczenie to głównie treningi fitness oraz aerobik. Chronią one przed ranami, które może spowodować parkiet oraz przeciwdziałają ślizganiu. Kolejny rodzaj to maty gimnastyczne. Stosunkowo grube, również chronią przed ranami oraz upadkami. Wykorzystywane głównie podczas zajęć w szkole oraz ćwiczeń gimnastycznych. Znacznie cieńsze maty to maty do jogi. Jak sama nazwa wskazuję, najczęściej używane podczas treningów jogi, a ich grubość waha się w okolicy 3 do 4mm. Ostatni rodzaj mat to maty ochronne. Używane do tłumienia dźwięku. Umieszczone pod sprzętem służą również, jako warstwa chroniąca parkiet przed zarysowaniami.

Ćwiczenia na mate treningową

                Na matach treningowych możemy wykonywać tak naprawdę każde ćwiczenia, podczas którego mielibyśmy kontakt z ziemią. Jedna istnieje kilka najpopularniejszych treningów, podczas których możemy użyć maty.

Podstawowym ćwiczeniami są ćwiczenia rozciągające. Na mate treningową odpowiednią metodą będzie stretching. Rozciągać może i powinien się każdy, niezależnie od wieku oraz sprawności fizycznej. Dobra alternatywą jest również pilates, na który składają się ćwiczenia z jogi czy baletu. Kolejną inną metodą treningu odpowiedniego na maty treningowe jest ABT. Są to ćwiczenia głównie na pań, odchudzające oraz pobudzające całe ciało. Dla mężczyzn natomiast alternatywą mogą być brzuszki, naprzemienne unoszenie kolan i tułowia, scyzoryki leżąc na plecach oraz unoszenie bioder. Mata treningowa podczas tych wszystkich ćwiczeń zwiększy komfort oraz efektywność wykonywanych ćwiczeń.

Mata treningowa jest sprzętem dla każdego. Możemy na niej przeprowadzać krótką rozgrzewkę lub główne segmenty naszych ćwiczeń. Na pewno nie utrudni nam ćwiczeń, a może je znacząco ułatwić.

siłownia 3

Hantle są sprzętem niezwykle uniwersalnym. Z odrobiną chęci dzięki temu sprzętowi jesteśmy w stanie zbudować dobrą sylwetkę, poprawić kontuzje oraz zwiększyć masę mięśniową. Są również idealne na krótkie, lecz intensywne treningi.

Dlaczego hantle?

Hantle to sprzęt niezwykle łatwy w obsłudze. Za pomocą odpowiednich technik jesteśmy w stanie ćwiczyć wiele partii ciała jednocześnie. Są również bardzo łatwe w przewozie. W rehabilitacji są one używane, jako metoda walki z wadami postawy oraz skrzywieniem kręgosłupa. Regularne treningi z hantlami prowadzą do wzmacniania poszczególnych grup mięśniowych oraz kości. Trenując z hantlami, mamy praktycznie nieograniczone możliwości wyboru ćwiczeń. Są one używane zarówno przez ludzi, którzy ćwiczą od dawna jak i przez początkujących. Możemy ją włączyć do naszego planu treningowego trenując dowolną partię ciała, ponieważ jest to sprzęt uniwersalny. Hantle są również dobrym sposobem na regulację intensywności przy ćwiczeniach, ponieważ ich waga jest zróżnicowana

Trening z hantlami

                Hantle mogą pomóc rozwijać nam każdy mięsień naszego ciała. Postaram się pokrótce objaśnić ćwiczenia na główne partie mięśniowe.

1) Mięsień czworoboczny- Unoszenie hantli bokiem nie wymaga wielkiego ciężaru. Dobrze wykonana serie da się we znaki. Dynamicznie unosimy, przytrzymujemy i kontrolowanym ruchem opuszczamy.

2) Mięśnie obręczy barkowej- Wyciskanie hantli nad głowę siedząc.

3) Triceps- Wyciskanie francuskie stojąc. Do tego ćwiczenia stajemy wyprostowani, aby odciążyć kręgosłup siadamy, unosimy ciężar nad głowę i uginając ramiona w łokciach opuszczamy za głowę. Pamiętaj by starać się pracować tylko tricepsem trzymając łokcie nieruchomo.

Rodzaje hantli

Hantle to dobre rozwiązanie dla ludzi, którzy często podróżują, a chcą utrzymać swoje ciało w nienagannej kondycji. Nie są one dużych rozmiarów oraz najczęściej można rozłożyć je na pojedyncze elementy. Istnieję wiele różnych rodzajów hantli, ale rozróżniamy dwa podstawowe, regulowane i skręcane na stałe.

Hantle skręcane na stałe mają drążek na stałe przymocowany do ciężarów, które również są niezmienne. W hantlach regulowanych, natomiast możemy łączyć obciążenia o różnej masie, co pozwala dopasować wagę hantli do własnych potrzeb. Przy wzroście naszej siły nie musimy kupować nowych hantli, a tylko dodatkowe obciążenie.

Hantle to świetny sprzęt do codziennego, amatorskiego lub profesjonalnego treningu. Dzięki różnorodnej wadzę mogą być używane przez każdego, co jeszcze bardziej podnosi ich atrakcyjność.